Monday, October 19, 2009

Hujung minggu yang segar..

Tanggal 17 Oktober yang lalu, Aizam (teman rapat saya semasa di USM dahulu) telah mendirikan rumah tangga dengan pilihan hatinya. Alhamdulillah, nampak nya sorang lagi dah ikut jejak langkah saya. Lepas ni giliran anne, nobi dan ona pula. Aizam, nobi, ona dan anne adalah sahabat baik saya semasa di USM. Mereka inilah yang banyak membantu saya sewaktu saya sakit dahulu. Argh! Saya malas nak ingat kisah lalu. Nanti saya sedih. Kamu tak perlu tahulah kisah sedih saya itu. Yang pasti jika mereka hendak berkahwin, maka wajib saya menghadirinya tidak kira apa jua halangan. InsyaAllah.

Saya lewat tiba di rumah Aizam. Apabila sampai, kenduri sudah selesai dan orang tengah sibuk mengemas khemah. Malu nya saya. Nasib baik hadiah yang saya bawa besar. Dapat saya sorok muka saya. Pengantin pun sudah siap tukar baju. Tidak sempat saya bergambar dengan Aizam menggayakan baju pengantin. Namun, dia tetap kelihatan sangat cantik.


Saya bersama pengantin baru..

Saya beredar dari rumah Aizam kira² pukul 5pm. Kemudian, kami bergerak menuju ke Port Dickson. Oh! Saya lupa beritahu kamu yang saya ingin berkelah di tepi pantai. kami tiba di PD kira² 6pm. Kami hanya bersiar-siar saja di tepi pantai sambil mengambil gambar. Kemudian, kami mencari masjid untuk jama' solat Zuhur & Asar. Suami saya ingin mengambil gambar sunset di Teluk Kemang. Malangnya, hari pun sudah gelap apabila kami tiba di sana. Kami hanya duduk di wakaf yang mengadap laut sambil makan roti. Udara pantai sangat nyaman. Kamu tahu kan yang kita akan dapat pahala dengan hanya melihat laut? Kalau tak tahu, saya nak beritahu lah ni. =)

p/s: Laut, wajah ibu bapa dan ........ satu lagi apa ya??

No comments:

Post a Comment