Thursday, October 8, 2009

Sudah 31 minggu..


Alhamdulillah hari ini genap 31 minggu saya mengandung. Tinggal 9 minggu sahaja lagi untuk baby 'din' keluar. Saya sangat-sangat teruja. Hanya 9 minggu lagi akan menimang cahaya pertama kami. Kamu boleh bayangkan tak betapa teruja nya saya? Setiap pagi sebelum pegi kerja, apabila terjaga dari tidur saya akan mengusap perut saya yang bulat ini. Saya bisik pada 'din', bonda sayang kamu. Kemudian saya akan bangun dari katil, duduk sebentar. Saya tunggu reaksi daripada 'din'. Selepas merasai beberapa tendangan dari 'din', saya puas. Saya senyum dan saya tahu 'din' selamat di situ. Saya perhati keliling bilik. Suami saya tiada. Dia berada di Muar ketika ini. Hanya hujung minggu dia pulang ke Klang untuk bersama saya. Sedih!

Minggu lepas kami pergi temujanji 4d scan + detailed scan di Gombak Medical Centre semasa 'din' berusia 30 minggu. Asalnya saya mahu scan di UMRA sahaja, tapi tiada kekosongan pada hujung minggu. Boleh saja jika saya buat scan pada hari biasa tapi suami saya ingin bersama-sama masa scanning dijalankan. Dia memang prihatin. Saya bertuah! Appoinment kami pada pukul 10 pagi. Doktor yang memeriksa saya ialah Dr. Masyhitah. Beliau sangat baik dan mesra. Saya dapat melihat wajah din, jantung, pundi kencing, tangan, kaki dan "bird" dia dalam bentuk 4d image. Betul! Saya tak tipu kamu. Saya juga dapat dengar heart beat din yang sangat laju. Alhamdulillah! Baby saya sihat. Dr. Masyhitah juga telah mengesahkan yang tarikh saya dijangka bersalin sama seperti tarikh kitar period saya iaitu pada 11 Dec nanti. Itu sahaja yang saya ingin pastikan. Sebelum ini, saya ragu-ragu tentang due date saya kerana semasa 2d scan yang lalu, Dr. Soraya mengatakan saya dijangkan bersalin pada 25 Dec. Saya keliru. Sememangnya keputusan untuk buat detailed scan adalah yang tepat. Segala kekeliruan saya telah terungkai. Malah, saya sudah boleh membuat perancangan untuk menyiapkan segala kerja² saya sebelum tarikh bersalin saya.

Tentunya saya ternanti-nanti ketibaan suami saya malam ini. Hujung minggu adalah masa untuk kami berdua melepaskan rindu! Kamu jangan jelous ya! *happy+horny mode*

p/s: bonda sudah nampak kamu 'din'. Comelnya anak bonda ni. =)



No comments:

Post a Comment