Monday, June 28, 2010

Ikan di laut, asam di darat ...



Google > ridzuraforever blogspot > sign-in > dashboard > new post > blank > esok la taip entri baru > tak ada entri selama empat minggu! =P


Ok. Saya memang sibuk dalam bulan Jun ini. Bukan perasan sibuk tapi benar-benar sibuk. Setiap hujung minggu saya sekeluarga keluar berjalan.


Hujung minggu yang lalu saya ke Kuantan. Memenuhi jemputan kahwin rakan kelas (Ana) semasa di MRSM Jasin dulu. Juga untuk berjumpa Wenli, teman serumah saya semasa di Palmy. Sudah setahun lebih saya tak berjumpa dengan dia. Kali terakhir semasa majlis kahwin saya di Klang. Sekarang saya pun sudah ada Rifqi. Oh! cepatnya masa berlalu.




Bergambar di depan rumah sewa kami: 4/4 Rolleston Street,Palmy


Bingkisan kisah antara saya dan wenli ketika di New Zealand.



2006
Saya kenal dia. Student Malaysia tajaan MOE. Nampak serius. Tak pernah bertegur sapa. Hanya senyum saja apabila berjumpa.



2007
Kak lane ajak saya travel ke Gold Coast bersama-sama hani dan dia. Ok. Saya tidak kisah. Dalam kepala saya hanya terbayang keseronokan di Gold Coast. Ajaibnya, kami jadi akrab semasa di sana. Tak sangka dia juga gila-gila seperti saya. =)




Gembira dapat melihat ikan lumba-lumba dari jarak dekat


Kamu mesti datang ke sini. Sangat best!



2008
Awal Janua
ri, saya sakit perut. Dia hantar saya ke klinik. Doktor syaki saya ada apendiks. Saya diarah ke wad kecemasan untuk pembedahan. Dia hantar saya ke hospital. Tapi, ujian darah menunjukkan saya tidak menghidap apendiks. Saya kena tahan di wad. Dia datang setiap hari bawa makanan. Genap 5 hari saya dibenarkan pulang. Rupanya saya menghidap anaemia ovalocytosis. Penyakit keturunan. Dia risau kesihatan saya. Rupanya ibu dia juga penghidap anaemia. Kemudain, kami flatting berdua di 4/4 Rolleston Street. Dia sanggup ke kedai membeli ubat ginseng untuk tambah darah kepada saya. Kadang-kadang dia sanggup temankan saya di makmal tengah-tengah untuk ambil sampel. Saya sungguh terharu!



Ini bukan sekadar lakonan! =P


Dan, minggu lepas saya ketemu dia sekali lagi. Kami berdua sudah berubah. Bukan lagi pelajar seperti dulu. Masing masing bekerja dalam sektor pendidikan. Namun, dia tetap sama. Saya pun sama.



"betul ke kakak ni seorang cikgu? kata Rifqi dalam hati


Saya + Rifqi + Wenli


Sememangnya lawatan singkat saya ke Kuantan mengimbau banyak memori bersama wenli. Terima kasih kepada kanda saya yang sanggup mengikut kehendak isterinya yang sorang ini. =)
Bak kata Adibah Noor:

Ikan di laut...
Asam di darat...
Dalam periuk...
Bikin muafakat....



::K.a.m.i::

p/s: tiada istilah saya melayu/cina/india semasa di Palmy.. Yang ada hanyalah saya Malaysian (^_~)v

1 comment:

  1. wah..rifqi dah besar...bila dapat berdating dengan auntie yang dekat nih..hahaha...bestnye gold coast..nanti2 kita melancong sama ek...tunggu ada anak...hahaha (berzaman la tu)

    ReplyDelete