Friday, February 3, 2012

InsyaAllah..





Situasi pertama..




Madam, hari jumaat ni ada kuliah tak?


Ada.. macam biasa..


Ok, madam..




Situasi kedua


Jangan lupa kuliah hari jumaat ini. Jangan ponteng ya!


Baik madam..






Dan,




Hari ini, saya sudah bersiap-siap untuk ke tempat kerja. Bersemangat untuk meneruskan kuliah mikrobiologi makanan.




Akan tetapi, kereta saya tidak mahu hidup pula. Sekali lagi, bateri kereta saya meragam. Terus saya menelefon syarikat insurans kereta saya. Mahu bantuan segera. 






Terpaksa juga saya membatalkan kuliah saya hari ini!






Dalam diam saya merenung dan berfikir dengan perkara yang berlaku pagi ini..






Saya terlupa.. 






Untuk mengucapkan InsyaAllah sebelum ini terhadap janji-janji saya kepada pelajar saya. Ternyata saya hanya mampu merancang tetapi Allah yang lebih mengetahui. (*_*)






P/s: InsyaAllah kuliah ada!

No comments:

Post a Comment