Friday, February 10, 2012

Saya yang alpa..


Sungguh..




Saya ibarat seorang yang baru tersedar dari rawatan hipnosis. Apabila menerima teguran daripada orang yang sangat saya sayang..






Selama ini saya fikir tindakan saya itu betul. Tidak mengundang apa-apa pandangan negatif. Malah, tiada niat saya untuk menyinggung perasaannya. Saya berkonfrantasi dengan perasaan sendiri.




Saya renung kembali. Kata-kata dari seorang ustazah.




"Tangunggjawab isteri adalah menjaga makan minum, pakaian, tempat tidur dan maruah suaminya"






Perkara terakhir yang disebut menyebabkan saya mengalah. Benar. Saya perlu menjaga maruah dia.






Alhamdulillah..






Saya patut bersyukur pada makcik itu. Atas pertanyaannya. Menyebabkan saya tersedar daripada terus membuat kesilapan.






p/s: Manusia itu sangat lemah!!



No comments:

Post a Comment