Saturday, February 9, 2013

Audit diri



Semalam. Di stesen minyak. 



Sewatu saya mengisi minyak kereta, kelihatan seorang wanita dalam lingkungan 30-an keluar dari kedai Mesra. Beliau berjubah dan tudung corak bunga-bunga melepasi dada.




Cantik dan sopan penampilannya. Imej muslimah.




Sewaktu berjalan, terdapat suara-suara nakal petugas di stesen minyak tersebut bersiul and menyebut "fewit' ke arah beliau. Tetapi beliau seakan tidak mendengar. Beliau menuju ke arah kereta beliau. Kelihatan anak-anaknya menunggu dalam kereta. Lantas, beliau berlalu pergi.



Insiden itu membuatkan saya terpaku sekejap. Masakan wanita yang menjaga aurat dengan sempurna masih lagi menjadi perhatian lelaki yang bukan muhrim?




Saya tersedar semula. Benarlah. Syaitan itu ada di mana-mana. Fitnah juga.




Saya perlu audit diri saya semula. Cara saya berpakaian. Kerana saya sudah menjadi ibu kepada dua cahaya mata. Umur pun akan meningkat saban tahun. Sudah tentu saya tidak ingin menjadi bahan siulan lelaki yang bukan muhrim. Tidak pada usia sebegini.



Moga saya terus diberi hidayah dari Allah.


Amin!



p/s: Mari bershopping! (^_~)v

1 comment: