Thursday, July 24, 2014

Semoga cepat sembuh...


Khamis lepas terima SMS ini..


Akak di starship hospital auckland. terbang naik jet dari new plymouth hospital kelmarin.. at least 2 weeks duduk sini.. dubeis kena jangkitan paru-paru.. virus merebak ke dalam darah dan buah pinggang

Diikuti..


Body reject blood transfusion.. badan bengkak.. sekarang kidneys tak berfungsi tengah cuci guna dialisis mesin.. he's on life support, 15 drugs to keep him alive.. critical but stable.. please doakan dubeis..



Saya terdiam. Mula rasa seram sejuk. Seakan tidak percaya. Masih terbayang wajah comel Dubeis sewaktu kami menyambut hari lahir pertamanya April lepas. Saya beritahu suami berita ini. Dia juga terkejut.



Saya berdoa. Saya buat solat hajat. Saya baca yassin. Namun hati masih gelisah. Mahu melihat Dubeis dengan mata kasar ini juga.



Lalu kami bermusafir ke Auckland buat pertama kali untuk menziarahinya.



Air mata ini mengalir apabila melihat keadaan dia yang dicucuk dan diselingkari tiub-tiub. Juga air mata ini mengalir kerana melihat betapa tenangnya kedua ibu bapanya menerima ujian ini..



“Apakah manusia mengira, ia akan dibiarkan sahaja, mengatakan kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji?”

(Surah al-Ankabut : 2)




P/S; Semoga cepat sembuh Dubeis sayang!  (T_T)

No comments:

Post a Comment